20-02-2011
Camí de ronda · De la platja La Fosca a Calella de Palafrugell

Vam començar aquesta excursió a La Cellera, amb una bona colla de gent i un cel una mica tapat. Ens vam dirigir cap a la Platja de la Fosca, a Palamós, per agafar l'anomenat camí de ronda. Aquest sender rep aquest nom perquè antigament la guàrdia civil l'usava per fer la ronda, que volia dir sobretot vigilar la costa de nits per empaitar els contrabandistes.

Aquest sender ens va dirigir cap a la Platja de Castell, actualment declarada zona d'interés natural. Al 1992, va sorgir a Palamós el moviment ecologista i social "Salvem Castell", amb l'objectiu d'aconseguir la protecció d'aquest espai del municipi de Palamós. La urbanització d'una part d'aquest espai fou sotmesa a referèndum al municipi de Palamós, i va guanyar el no. A partir d'aquell moment, la Generalitat va comprar els terrenys evitant així noves especulacions. Contemplant aquesta platja des del poblat ibèric, ens fa adonar de la bellesa d'aquest paratge i agraïm el treball portat a terme per aquest moviment.

Vam passar de llarg Castell per dirigir-nos cap a Calella. Pel camí vam trepitjar diverses platges i veure des de dalt els penyasegats diverses cales accessibles només amb vaixell. El cel ens va respectar fins a la hora d'esmorzar, moment en què va deixar caure quatre gotes. Vam continuar l'excursió fins a Calella. Tot i que inicialment la ruta acabava al Far de Sant Sebastià, el temps se'ns va tirar a sobre i vam donar per finalitzada la sortida a la Platja de Port Bo. Moments després, un parell de xofers ens van portar de tornada a Palamós per recollir els cotxes.