26-10-2008
Excursió per les Guilleries

Els amics de l'entorn, des del mes de maig teníem pendent una sortida per les Guilleries amb en Xavier Junquera. Degut a les pluges de la primavera, ho varem aplaçar per la tardor i el passat diumenge dia 26 d'octubre, amb una hora més per dormir i amb un dia excepcional, tretze amics vam iniciar una ruta circular pels voltants del Santuari del Coll i Sant Benet.
El punt de partida va ser la casa amb ruïnes de la Rovira , vam enfilar cap al Pla de les Llosses on vam observar bocabadats els colors dels boscos que oferien les muntanyes de Sant Miquel de Solterra o de les Formigues i com a decorat de fons les Agudes.

Un cop arribats a les Roques del Teix, costat nord, teníem una altra panoràmica amb els Pirineus i Collsacabra com a zones més espectaculars.
Després d'esmorzar baixarem cap al coll de Queròs, aquí en Xavier ens va fer quatre cèntims de la vida d'en Serrallonga, el bandoler, on no molt lluny d'aquest punt s'hi troba la casa on hi feia vida.
A partir d'aquest coll, per cert, un lloc magnífic per l'aveteda majestuosa que hi ha, ja començarem a tancar la volta de la ruta i tornar a pujar per una pista amb vistes sobre el cim del Faig Verd i el poble de Sant Hilari Sacalm. Abans d'acabar però, vam poder observar l'alzina monumental de La Coma i cap a quarts de dues tancarem la ruta arribant altre cop a la Rovi ra.