06-07-2008
Excursió al Comanegre

El passat diumenge 6 de juliol, tretze amics de l'entorn vam anar d'excursió per la zona de l'Alta Garrotxa.

Després de gairebé dues hores en cotxe, vam arribar a les basses de Monars on ja teníem ganes d'estirar les cames.
Abans però, vam esmorzar i mirar el temps com evolucionava, ja que una petita tempesta venia en direcció a nosaltres. Un cop decidits que anàvem cap amunt, els llamps i trons van aparèixer gairebé a sobre nostre i durant uns petits moments de dubte, entre recular o bé seguir amunt, ja anàvem amb la capelina posada per la pluja que començava a caure.

Decidírem continuar, i de seguida es va veure com el mal temps ens passava de resquitlló i quedava en un no res. Encara no havíem faldejat ni una hora per la vessant del Comanegre que ja havíem arribat a dalt la carena, la qual, al cap de pocs metres, ens portaria a dalt el cim.
A dalt la carena vam poder observar dues vessants ben diferents pel que fa a la vegetació, a la Garrotxa ni un arbre, només herba de pastura, a la del Vallespir una agradable fageda. Tot seguit, després de les fotos de rigor, de petites manifestacions en contra de tot i de jugar endevinar les muntanyes del voltant vam seguir caminant tot fent carena en direcció el Pic de les Bruixes.

Més fotos, més endevinalles, més gana...mitja volta i buscar una esplanada per dinar. Un cop vam tenir mig món arreglat, tornàrem cap als cotxes per un bonic corriol que desfilava just per sobre de les cases pairals de Monars.